Președintele României, Klaus Iohannis, a afirmat, luni, înt-un mesaj transmis în cadrul celei de-a cincea ediții a evenimentului „The Future of Higher Education – Bologna Process Researchers’ Conference” (Viitorul învățământului superior – Conferința Cercetătorilor Procesului Bologna), că „România traversează un amplu proces de reformă a sistemului educațional”.
Klaus Iohannis a acordat Înaltul Patronaj celei de-a cincea ediții a evenimentului „The Future of Higher Education – Bologna Process Researchers’ Conference” în semn de apreciere pentru implicarea susținută și eforturile organizatorice ale Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării, se arată într-un comunicat al Administrației Prezidențiale.
UEFISCDI rămâne unul dintre partenerii constanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, iar activitatea instituţiei de sprijinire a cercetării româneşti este recunoscută şi apreciată, a declarat Iohannis.
Potrivit Administrației Prezidențiale, Klaus Iohannis a transmis că abordarea consecventă a UEFISCDI în organizarea acestor conferințe începând cu anul 2011 a demonstrat angajamentul României pentru Spațiul European al Învățământului Superior și pentru principiile și obiectivele Procesului Bologna.
Iohannis a explicat că astfel de evenimente se numără printre inițiativele rezultate din perioada în care România a coordonat Secretariatul Bologna, între anii 2010-2012, „când atât doamna Ligia Deca, în calitate de șef al Secretariatului Bologna, cât și UEFISCDI au început tradiția conferințelor de acest fel, care stimulează dialogul și sporesc cooperarea academică între cercetătorii din întregul Spațiu European al Învățământului Superior”.
El susţine că scopul acestor conferinţe „este remarcabil: contribuie la creşterea vizibilităţii rezultatelor activităţilor de cercetare care se referă la implementarea obiectivelor Procesului Bologna şi comunică, de asemenea, rezultatele miniştrilor educaţiei care se întrunesc în Conferinţa Miniştrilor, organizată ulterior”.
Politicile bazate pe dovezi sunt comune şi considerate o bună practică la nivel internaţional, iar România înregistrează progrese remarcabile în integrarea acestui principiu în guvernarea de zi cu zi, îmbunătăţind planificarea strategică inclusiv a bugetelor pentru a alinia resursele cu priorităţile de politică publică, în timp ce investeşte în creşterea capacităţii instituţiilor publice de a monitoriza şi evalua implementarea şi rezultatele politicilor publice. Concluziile lucrărilor de cercetare prezentate aici, în aceste zile, sunt cruciale pentru asigurarea unor politici publice eficiente, care vor contribui la atingerea obiectivelor comune specifice iniţiativei pe care o împărtăşim – construirea Spaţiului European al Învăţământului Superior. Se poate contura, astfel, o imagine de ansamblu a situaţiei de implementare a diferitelor linii de acţiune ale Procesului Bologna şi, în acelaşi timp, se pot face comparaţii mai aprofundate între statele membre pentru a identifica trăsături comune şi provocări diferite pe care sistemele educaţionale naţionale le întâmpină în momentul implementării obiectivelor Spaţiului European al Învăţământului Superior, a transmis şeful statului.
Potrivit acestuia, cercetătorii angrenaţi în Procesul Bologna au „un rol-cheie în a ne ajuta să înţelegem experienţa unică pe care o reprezintă Spaţiul European al Învăţământului Superior”.
Cu toate că încă mai este mult de făcut pentru a conecta şi a face compatibile toate sistemele educaţionale din acest spaţiu, evenimente precum cel care începe astăzi pot contribui semnificativ la eforturile de atingere a acestor obiective. Este o oportunitate deosebită să avem experţi în politici educaţionale din toate ţările membre ale Spaţiului European al Învăţământului Superior aici, la Bucureşti, într-un moment crucial pentru dezvoltarea ţării. România traversează un amplu proces de reformă a sistemului educaţional, demarată prin proiectul „România educată”, pe care l-am iniţiat. Viziunea pentru viitorul educaţiei româneşti a impus schimbări semnificative în modul în care educaţia se desfăşoară, în organizarea sistemului educaţional şi în alocarea resurselor. De asemenea, există acum ţinte ambiţioase pentru învăţământul superior, cercetare, dar şi în ceea ce priveşte educaţia adulţilor. Prin urmare, analiza rezultatelor activităţilor dumneavoastră de cercetare privind implementarea politicilor Procesului Bologna în ţările pe care le reprezentaţi poate constitui o bună oportunitate pentru decidenţii români, precum şi pentru reprezentanţii instituţiilor de învăţământ superior, care sunt primii responsabili la noi pentru transpunerea politicilor în acest domeniu, a afirmat Iohannis.
CITEȘTE ȘI:
Iohannis dă asigurări Ucrainei că România va continua sprijinul militar și umanitar